Dr. Ulvestad – Spesialist i ortopedisk kirurgi utvider sin privatpraksis hos Clinique 1

Dr Ulvestad utvider sin privatpraksis i våre lokaler i Clinique 1, Hafstadvegen 34, 6800 Førde.

Han vil vere tilstades i Førde etter avtale. Ring på førehand for timebestilling

Tlf 57 82 33 11 (Clinique 1) eller direkte til dr. Ulvestad tlf 97 69 95 06

Gå gjerne inn på nettsida hans og send han gjerne ein mail om din problematikk, så svarer han deg raskt.

dr. Arild Ulvestad

Kvalitetskontroll av leddproteser i  hofte, kne og skulder.  Leddproteser er satt inn i syke ledd for å lindre smerter og mest mulig normalisere funksjonen i leddet.  Etter 5, 10 eller flere år er det nyttig å kontrollere leddprotesene. Om det er smerter, økende tap av funksjon eller symptomfrihet, kan det foreligge slitasje eller løsning av protesedelene. Vurdering av vanlige røntgenbilder, undersøkelse og vurdering av sykehistorien  kan gi kunnskap om tilstanden til  protesen og beinstrukturen.

Kvalitetskontroll av leddproteser krever røntgenbilder på CD. Normalt er MR og CT bilder ikke nødvendig for å vurdere proteser.

Skulder: Vurdering av smerter, slitasje og seneskader.

Albue: Tennisalbue (epicondylitt), inneklemt nerve (ulnaris) eller medianus (Pronator teres syndrom),

Hånd: Slitasje i tommelrot (CMC artrose), Triggerfinger, Krokfinger (Dupuytren sykdom), Inneklemt nerve Medianus ( canalis carpi syndrom) eller Ulnaris (Guyons kanal), De Quervain syndrom.

Hofte: Smerter, slitasje (artrose).

Kne: Smerter, slitasje (artrose).

Ankel: Smerter, slitasje (artrose), ustabil vrikkeankel, seinfølger av skader.

Fot/Fotrot: Smerter, dårlig funksjon, Ilke (hallux valgus), Hammertå, overlappende lilletå, skreddertå (Bunionette), Mortons metataralgi, slitasje i midtfot (TMT artrose), slitasje i fotrot.

Kan vurdere og gi råd om din tilstand. CD med bilder er nødvendig.

Som kjent kan ingen lege forklare eller gi hjelp for alle problem.

Ingen henvisningsplikt. Ingen refusjonsrett.
Konsultasjon 45 minutter kr. 950,- (konsultasjon rygg kr. 1.250,-)
Kontroll kr. 550,-

Med vennlig hilsen